Aby zgłosić dziecko do chrztu w kancelarii parafialnej, trzeba dostarczyć następujące dokumenty:
- Wypełniony formularz zgłoszenia chrztu, który można otrzymać w kancelarii w momencie ustalania terminu ceremonii,
- Kopia aktu urodzenia dziecka,
- Zaświadczenie z parafii, gdzie mieszka ojciec i matka chrzestna, potwierdzające ich kwalifikacje do pełnienia tej funkcji. Rodzicami chrzestnymi mogą być praktykujący katolicy, którzy przyjęli sakrament bierzmowania, mogą uczestniczyć w sakramentach świętych oraz są moralnymi wzorcami dla dziecka. Aby uniknąć nieporozumień, należy uzyskać to zaświadczenie przed wyborem konkretnych osób na matkę chrzestną lub ojca chrzestnego. Istnieje również możliwość, aby dziecko miało tylko jednego rodzica chrzestnego (instytucja świadka chrztu jest zarezerwowana dla chrześcijan innych wyznań).
Sakrament bierzmowania jest zatem dopełnieniem łaski chrztu świętego, która uzdalnia do mężnego wyznawania wiary i umacnia do dawania świadectwa słowem i czynem. Nazywany sakramentem dojrzałości chrześcijańskiej nie zakłada dojrzałości w momencie jego przyjmowania, ale uzdalnia do jej osiągnięcia.
Uroczystość I Komunii Świętej dla dzieci klas trzecich odbywa się corocznie, w terminach zależnych od roku.
Dzieci zobowiązane są do uczestnictwa w katechezie szkolnej oraz do udziału w spotkaniach przy parafii, które odbywają się w czwartki zgodnie z wcześniej podanym planem.
Możliwość przystąpienia do spowiedzi jest przed każdą Mszą świętą odprawianą w dni powszednie.
Dodatkowo sakrament pokuty ma wydzielone na początku miesiąca konkretne godziny dla danych grup wiekowych które ksiądz ogłasza na mszy bądź w ogłoszeniach.
Odwiedziny chorych i starszych parafian proboscza odbywają się w pierwszą sobotę miesiąca. Zgłoszenia przyjmujemy w kancelarii (także telefonicznie) – chcąc zachować ciągłość comiesięcznych odwiedzin, wystarczy poprosić o wpisanie osoby na tzw. stałą listę.
Termin ślubu należy ustalić z wyprzedzeniem, kontaktując się z osobiście bądź telefonicznie z kancelarią parafialną.
Narzeczeni powinni zgłosić się do kancelarii parafii zamieszkania narzeczonej lub narzeczonego na trzy miesiące przed planowanym ślubem, aby spisać tzw. protokół przedmałżeński. Jeśli parafia, w której ma się odbyć ślub, różni się od parafii zamieszkania obojga (nie mylić z miejscem zameldowania), narzeczeni muszą uzyskać zgodę na przeniesienie ceremonii ślubnej z parafii, gdzie jedno z nich zamieszkuje, lub zgodę na delegację do innej parafii. W przypadku obcokrajowca, konieczne jest uzyskanie zgody biskupa miejsca zamieszkania.
Narzeczeni okazują następujące dokumenty:
– dokument tożsamości,
– świadectwo chrztu świętego,
– świadectwo bierzmowania,
– świadectwo ukończenia katechzacji szkolnej
– dokument z Urzędu Stanu Cywilnego potwierdzający zawarcie cywilnego związku małżeńskiego albo jeżeli zawarcie związku małżeńskiego ma skutkować w prawie cywilnym (tzw. małżeństwo konkordatowe) dostarcza się dokument stwierdzający, że narzeczeni są stanu wolnego (dokument ten ma mieć ważność przez sześć miesięcy poprzedzających datę ślubu),
Narzeczeni otrzymują karteczki do spowiedzi przedślubnej które sie dostarcza do kancelarii w dniu ślubu.
Aby zorganizować pogrzeb, należy najpierw skontaktować się z parafią (najlepiej telefonicznie, niekoniecznie w godzinach urzędowania kancelarii) w celu ustalenia terminu i formy ceremonii pogrzebowej. Pożegnanie zmarłych może odbyć się w jednej z dwóch równorzędnych pod względem znaczenia form:
Obrzędy pogrzebowe w kaplicy cmentarnej zakończone konduktem do miejsca pochówku. W takim przypadku Msza święta w intencji zmarłego jest odprawiana jako koncelebra w ramach Mszy parafialnej w dniu pogrzebu rano lub w innym dogodnym terminie ustalonym przez rodzinę.
Msza święta w kościele z obecnością trumny lub urny, po której następuje kondukt na Cmentarz .
Po ustaleniu terminu pogrzebu, rodzina powinna zgłosić się do kancelarii parafialnej w celu spisania karty zgonu. Należy przedstawić akt zgonu, a w przypadku osób zmarłych, które ostatnio mieszkały poza parafią, również zgodę na pogrzeb z parafii ich zamieszkania.